Известие

Collapse
No announcement yet.

Питане за Ламбда сонда

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Питане за Ламбда сонда

    Не знам кое питане за ЛС ще е моето, но след като изчетох 2 от трите страници, които излезнаха при търсене на дума "ламбда сонда", съвсем се оплетох.
    И така, при смяна на меката връзка и катализатора видях, че 3 от 4-те жици към сензора са скъсани (за мое нещастие точно където влизат в него и не мога само да ги съединя с някаква останала част от кабелите откъм сондата). Понеже до сега проблем с вървежа и разхода не съм имал е възможно и тарамбуките да са ги скъсали при сваляне на гърнето (макар, че се заклеха в Аллах, че така си е било ). Както и да е, така или иначе беше черна на въглен, а и колата е на близо 230 хил., а и като знам от какъв мърляч я взех, най-вероятно си е още с тази от Милано и ще я сменявам. Та на въпроса, коя:
    0258003301 ;
    0258006190 или
    0258986505
    След като прочетох мненията си мислех, че ми трябва 2-рата, но после в 1-н линк видях, че тя е за 16V моторите, а за моята излиза №1.
    Някой, който знае точният номер? Благодаря предварително.

    Едит: След сверка с познат магазинер установих, че №3 е универсалният заместител на Бош на №2, която си е за 16V моторетки. За мойта си остана №1, която обаче я има само в ... Германия , а заместител на Tomco няма. Лошото е, че не искам да слагам някаква си универсална и неизвестна марка сонда, която ще ме накара после да плащам 6 месеца заплатите на сервизите за диагностика. Някой колега с идеи и предложения нещо?
    Бтв започна да ми се струва, че вдигнах разхода, което ме навезда на мисълта, че "грънчарите" са ми я преебали. Та просто съвет към колегите: като тръгнете да сменявате катализатора и трябва да ви преместят ламбдата, първо слезте под колата и им покажете, че няма скъсани кабели към нея и като ви сменят гърнето не искате да има такива.
    75 2.5 QV 08.86 г. - Ех...
    155 1.7 07.93 г. - Сиромашки тунинг + JR filter + ниска - замина за скрап...
    FIAT Tipo 1.6 12.93 г. 835С1.000 - вече 2.0 TS 8V Turbo с екстрите от горната...
    Мненията са като задниците - всеки си има!

  • #2
    Проблемът е решен.
    ЛС универсална на Бош LS 03, макар, че по първия номер не излиза тя, спецовете такава ми сложиха.
    Нов въпрос:
    Понеже нито я закачваха на компютър, нито ми рестартираха ECU-то, нито нищо (е сложиха я все пак), а ми казаха, че даже са ми я настроили, питането ми е възможно ли е това да се направи само с прост мултицет (тип от масовите китайски) на работеща кола или са ме пуснали по пързалката?
    75 2.5 QV 08.86 г. - Ех...
    155 1.7 07.93 г. - Сиромашки тунинг + JR filter + ниска - замина за скрап...
    FIAT Tipo 1.6 12.93 г. 835С1.000 - вече 2.0 TS 8V Turbo с екстрите от горната...
    Мненията са като задниците - всеки си има!

    Comment


    • #3
      За пръв път чувам за настройка на ламбда сонда Тя или подава сигнал или не. Толкова може да се види с мултицет. А вече да се види дали работи коректно сондата (в смисъл далие правилен сигнала, дали не е мудна и т.н.) с мултицет е абсурд. Нещо май са те.... ЕКУ-то давало ли е сигнал за грешка, когато са били скъсани кабелите?
      166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
      ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

      Comment


      • #4
        ЕКУ-то давало ли е сигнал за грешка, когато са били скъсани кабелите?
        Лампа не ми е светела, а на диагностика не съм я водил. Проблема с разхода май съм си го въобразил. Там е работата, че преди с "1-ножичковата ламбда" и сега с тази, разлика не усещам. Всичко си е както си е било - ОК.

        Хм, сега се зачетох на http://lambdasensor.hit.bg/#_Biographical_Information и си мисля, че може и волтметър да е било уредчето. Както и да е все е било измервателен уред, не такъв за настройка. Утре ще си ресна ECU-то и то ще си покаже с времето .
        75 2.5 QV 08.86 г. - Ех...
        155 1.7 07.93 г. - Сиромашки тунинг + JR filter + ниска - замина за скрап...
        FIAT Tipo 1.6 12.93 г. 835С1.000 - вече 2.0 TS 8V Turbo с екстрите от горната...
        Мненията са като задниците - всеки си има!

        Comment


        • #5
          На Golfa могат да се гледа осцилограмата с VAG COM a да се мери напрежението. С тази програма могат да се проверят доста неща според оборудването на колата. Но си е живо удобство за бърз контрол и то без пари.

          За Алфата не знам каква програма трябва.
          Бобо да си признае.
          Аlfa Romeo 155 Aspirato T.Spark 2.0 8 V S.S.
          Вечна и памет .Отиде на скраб ."Четирите необозначени автомобила Alfa Romeo 155 Twinspark изфучаха по Виа Дел Коронари като изстребители по самолетна писта" (цит. Дан Браун -"Шестото клеймо" гл. 56)

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от TRENDi
            Проблемът е решен.
            ЛС универсална на Бош LS 03, макар, че по първия номер не излиза тя, спецовете такава ми сложиха.
            ...откъде го взе този каталожен номер?!
            Аз като питах в BOSCH, там ми дадоха кат.№ 0258 986 506 - универсален сензор.
            Оказа се, че моята Ламбда Сонда вече е на доста годинки и е малко "ленива", та май ще трябва и нея да сменям...
            AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
            Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

            Comment


            • #7
              Точният номер е 0 258 986 503-36Y, като отгоре на кутийката пише LS 03.
              Номерът за 16V моторите(0 258 986 505), ако не се лъжа се води LS 05.
              Отново, ако не се лъжа с LS 03, 04 и т.н. се обозначават универсалните сонди на БОШ, които са референтни на други не универсални ламбда сензори, пак на Бош.

              Тук някаква референция открих:


              Принципно на оригиналния номер по Бош , който е за нашите 1.7 екзотики (0 258 003 301) не излиза универсален бошов заместител. По Томко също срещу 1.7 седи ----- (т.е. няма). И явно затова т.нар. спецове слагат каквото имат за продаване при тях с 4 кабела . Както и да е, засега съм доволен (поне знам, че е нова), не че намирам някаква разлика от преди.

              Бтв. това LS 03 се пробваха да ми го продадат от Бош сервиза, където я сменявах за 173 лв + 10 лв за смяна. За колко си я купих можеш да видиш в раздела с ремонтите (последното сменяване нещо е... засега ). Ако държиш на номера, който са ти приготвили мога да питам за цена, но ще е след понеделник, че заминавам командировка към Варна за 4-5 дни (форума също няма да мога да следя ).
              75 2.5 QV 08.86 г. - Ех...
              155 1.7 07.93 г. - Сиромашки тунинг + JR filter + ниска - замина за скрап...
              FIAT Tipo 1.6 12.93 г. 835С1.000 - вече 2.0 TS 8V Turbo с екстрите от горната...
              Мненията са като задниците - всеки си има!

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от TRENDi
                Бтв. това LS 03 се пробваха да ми го продадат от Бош сервиза, където я сменявах за 173 лв + 10 лв за смяна. За колко си я купих можеш да видиш в раздела с ремонтите (последното сменяване нещо е... засега ). Ако държиш на номера, който са ти приготвили мога да питам за цена, но ще е след понеделник, че заминавам командировка към Варна за 4-5 дни (форума също няма да мога да следя ).
                ...не си прави труда да питаш. На мен, за въпросната сонда, майстора ми даде цена 172.50лв. Не съм го питал колко ще ми вземе за труд, но имайки предвид, че ми взима 10лв за диагностика, сигурно това ще е цената и за труда
                Благодаря ти все пак за инфоро
                Апропо - ламбда сондата влияе ли в/у динамиката на автомобила или само в/у икономичността и екологичността му?!

                П.П.
                -само за инфо - за оригиналния BOSCH (0 258 003 301) ми дадоха цена около 240 лв... + няколко седмици за доставка, че се поръчвал директно от Германия.
                AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
                Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от Z:)m
                  Апропо - ламбда сондата влияе ли в/у динамиката на автомобила или само в/у икономичността и екологичността му?
                  на 155 8в при ускоряване компютъра не чете данни от кислородния датчик ака ламбда сонда
                  Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

                  Comment


                  • #10
                    [quote=търтей]
                    Първоначално публикувано от "Z:)m":a5hjpvu4
                    Апропо - ламбда сондата влияе ли в/у динамиката на автомобила или само в/у икономичността и екологичността му?
                    на 155 8в при ускоряване компютъра не чете данни от кислородния датчик ака ламбда сонда[/quote:a5hjpvu4]
                    ... да де... при подаване рязко на газ, ламбда сондата изключва - видях го на диагностиката. При плавно ускоряване обаче, ламбдата си работи... Питането ми обаче беше - дали има някаква загуба на мощност при неработеща ламбда в нормалните режими?! В смисъл, при недобра смес (бедна/богата) предполагам се влияе работата на двигателя - а от там и мощността?!
                    AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
                    Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

                    Comment


                    • #11
                      правилно предполагаш - дига разхода и не върви колата при кофти сонда
                      Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

                      Comment


                      • #12
                        каде се намира тази сонда някои можели да ме опъти.колата като работи на място и отка4а ,само вдига до 3000/3500 об. и не пада.аз като и дам малко газ после сваля до 1500 и пак се ка4ват.мисля 4е е от сондата .моля даи те савет
                        Alfa Romeo 155 1.7TS 95g EX- ALFA ROMEO 166 2.4 JTD 02 EX- Alfa Romeo 155 1.8 Silvarstone - Alfa Romeo 166 2.4 JTD 02 ( 136 ) - Alfa Romeo Giulietta 1.4 '13 (120)

                        Comment


                        • #13
                          Ако оригиналната сонда ти е с 4 кабела,както и предполагам,си слагаш л-сонда с 4 кабела,и нямаш гайлета.мани шо ти разправя тоя-оня.Томко беше около 110-115лв цена клиента.За смяна ще ти вземат към10-20лв и си готов
                          Аlfa 164 Super 2.5TD

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от virusalfa
                            Ако оригиналната сонда ти е с 4 кабела,както и предполагам,си слагаш л-сонда с 4 кабела,и нямаш гайлета.мани шо ти разправя тоя-оня.Томко беше около 110-115лв цена клиента.За смяна ще ти вземат към10-20лв и си готов
                            От тука нема нито един верен ред Не ми се обеснява

                            За останалите не ви ли писна да ви прават на балъци Мултицети настройки
                            0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                            sigpic
                            Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                            Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от s_romeo
                              каде се намира тази сонда някои можели да ме опъти.колата като работи на място и отка4а ,само вдига до 3000/3500 об. и не пада.аз като и дам малко газ после сваля до 1500 и пак се ка4ват.мисля 4е е от сондата .моля даи те савет
                              Имах такъв проблем с Фиестата и там се оказа от моторчето за празен ход
                              Alfa Romeo 155 2.0 T.SPARK 8V

                              Fiat Grande Punto - 1.4 16V/95 Dynamic

                              Comment

                              Working...
                              X